عطر مناسب با پوست شما

خرید عطر مناسب با پوست شما

خرید عطر مناسب با پوست شما؛ رابطه میان عطر با انواع پوست

یکی از مهمترین معیارها برای خرید عطر و ادکلن مناسب، توجه به نوع پوست شماست. برای خرید عطر، فقط توجه به سلیقه و اینکه از رایحه عطر خوشتان بیاید، کافی نیست؛ بلکه باید نوع پوست خود را هم بسنجید و عطر مناسب با پوست خود را تهیه کنید؛ چرا که بسته به نوع پوست، رایحه هر عطر برای افراد مختلف متفاوت است. قبلا هم یک مقاله در مورد انتخاب عطر مناسب با شخصیت در آروسا منتشر کردیم که پیشنهاد می کنیم، این مقاله هم بخوانید:

راهنمای خرید عطر متناسب با شخصیت شما

برای اینکه عطر مناسب با پوست خود را بگیرید، باید به نوع و رنگ پوستتان توجه کنید. برخی عطرها برای پوست های سفید و برخی هم برای پوست های تیره و گندمی مناسب هستند؛ زیرا مولکول ها و مواد تشکیل دهنده عطرها متناسب با ویژگی های پوست انتخاب می شوند و باید با یکدیگر هماهنگی و سازگاری کافی داشته باشند.  تناسب عطر و پوست، باعث افزایش ماندگاری عطر می شود؛ البته عوامل دیگری هم نقش دارد اما سازگاری عطر و پوست، یکی از فاکتورهای مهم است.

چطور بفهمیم عطر مناسب با پوستمان است و سازگار است؟

ابتدا باید نوع پوست بدنتان را بشناسید که کار بسیار ساده ای است و با توجه به ظاهر و ویژگی های پوستتان می توانید آن را تشخیص دهید. به طور کلی، پوست ها به دو دسته چرب و خشک تقسیم می شوند که هر کدام هم زیر مجموعه هایی دارد.

پوست چرب: به پوستی می گویند که میزان رطوبت آن بالا است. تجمع چربی در این پوست ها بالا است. عطرها بر روی پوست های چرب، دوام و ماندگاری بالاتری دارند؛ البته اگر پوستتان خیلی چرب باشد، ممکن است با مقادیر چربی با عطر ترکیب شود و رایحه اصلی آن را تغییر دهد. این افراد بهتر است از عطرهای متشکل از گل و گیاه و یا عطرهای میوه ای با رایحه های ضعیف تر استفاده کنند.

عطرها در حالت عادی بر روی پوست های چرب، فعال تر هستند و بوی بیشتری دارند؛ بنابراین اگر از عطرهای تند استفاده کنید، بوی آن ممکن است که آزاردهنده شود. با این اوصاف بهتر است که عطرهای سرد و خنک را انتخاب کنید.

پوست خشک: به پوستی می گویند که میزان رطوبت آن پایین است و سطح پوستشان همیشه خشک و گاها زبر و خشن است. متاسفانه عطرها روی پوست های خشک، ماندگاری بالایی ندارند؛ زیرا سرعت تبخیر مولکول های عطر بالاتر است. افرادی که پوست خشک دارند، باید از عطرهای با غلظت بالا مثل پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها استفاده کنند.

البته ترفندهایی وجود دارد که ماندگاری عطر را بالا ببرید؛ این افراد قبل از اسپری، باید پوستشان را مرطوب کنند و سپس عطر را روی پوست خود اسپری کنند؛ یا می توانید روی نقاطی که نبض دارد، اسپری کنید. رایحه های چوبی و یا هر رایحه ای که تند و غلیظ باشد، برای این نوع افراد مناسب است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، رنگ پوست هم در ماندگاری و پخش بوی عطر مهم است. عطر مناسب با پوست های سبزه، عطرهای گرم و شیرین است. عطر مناسب با پوست های روشن، عطرهای گرم و زمستانی است؛ زیرا این عطرها قوی هستند و در هوای سرد زمستان دوام بیشتری دارند.

توصیه ها و نکاتی برای ماندگاری بیشتر عطر روی پوست

  • هر چه رطوبت بدن بیشتر باشد، دوام و ماندگاری عطر بیشتر می شود
  • برای ماندگاری عطر روی پوست خشک، روزی حداقل روزی یک لیتر آب بنوشید
  • در روز فعال باشید؛ چون ماندگاری عطر برای افرادی که سبک فعالی دارند، بیشتر از افراد بی تحرک است
  • مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنیم هم تاثیرگذار است مثلا مصرف پیاز و گوشت قرمز، رایحه پوست را تغییر می دهد
  • دمای پوست هم برای ماندگاری عطر موثر است
  • داروها و قرص هایی هم که مصرف می کنید، تاثیرگذار است
  • استفاده از عطر در فصل ها هم مهم است
  • عطر روی پوست افراد مسن ماندگاری کمتری دارد
  • میزان اسیدی و قلیایی بودن پوست افراد متفاوت است و هر چه پوست، لطیف تر باشد، رایحه عطر بیشتر می ماند

جمع بندی

پوست شما تصمیم گیرنده رایحه عطر شماست و به همین دلیل باید عطر مناسب با پوست خود را بخرید. روی بعضی از پوست ها، ماندگاری عطر بیشتر است و روی بعضی از پوست ها هم برعکس است. پوست خشک، روغن عطر را جذب می کند و به همین دلیل است که ماندگاری روی این نوع پوست ها کمتر است.

شما همچنین می توانید صفحه عطر زارا را در فروشگاه آروسا بازدید کنید.

سوالات متداول

چه عطرهای برای انواع پوست مناسب است؟

عطرهایی با رایحه گل و گیاهی و عطرهای میوه ای که رایحه ضعیف تری دارند، برای پوست های چرب و عطرهای زمستانی با غلظت بالا مثل پرفیوم ها و ادوپرفیوم برای پوست های خشک مناسب است.

برای پوست خشک، چه نکاتی برای افزایش ماندگاری عطر پیشنهاد می شود؟

برای افراد با پوست خشک، مصرف آب روزانه بالا و استفاده از عطرهای با غلظت بالا ماندگاری عطر را افزایش می دهد.

آیا رنگ پوست هم نقشی در انتخاب عطر دارد؟

بله، رنگ پوست هم می تواند در انتخاب عطر تاثیرگذار باشد. افرادی که پوست سبزه دارند، عطرهای گرم و شیرین و افرادی که پوست روشن دارند، عطرهای گرم و زمستانی را استفاده کنند.

اینستاگرام آروسا

  • فروشگاه آروسا
  • شهریور ۲۸, ۱۴۰۲
  • 335 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!