ماندگاری عطر

15 تکنیک برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

 

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن روی بدن و لباس، می تواند با ترفندهای مختلفی انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع صحبت کنیم تا بهترین ترفندها برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن را بیان کنیم.

این روزها مردم پول، وقت و انرژی قابل توجهی را صرف انتخاب و خرید عطر می کنند؛ چون عطر می تواند اعتماد به نفس را بیشتر کند، آرامش در شما و اطرافیانتان به وجود آورد و همچنین عطرها می توانند حکم امضا شخصی شما باشد. این پول و انرژی تا زمانی راضی کننده است که عطرها ماندگاری بالا داشته باشند؛ یکی از مشکلات افراد با عطرها و ادکلن ها، همین موضوع ماندگاری عطر است که بعد از چند ساعت، کاملا پریده یا خیلی ضعیف شده است.

به طور کلی اگر به صورت خلاصه بخواهیم بگوییم، ماندگاری عطر و ادکلن به عوامل مختلف بستگی دارد مثل نوع نگهداری عطر و ادکلن، تاریخ تولید عطر یا ادکلن شما و چگونگی اسپری کردن عطر روی بدن یا لباس. توصیه می کنیم که عطر را روی نقاط نبض دار بدن مانند روی مچ و گردن اسپری نمایید.

یک دسته دیگر از افراد هم وجود دارند که علاوه بر ماندگاری عطر، روی پخش بوی عطرشان حساس هستند؛ اگر جز این دسته از افراد هستید، تنها راهکارش افزایش فیکساتور عطر است. فیکساتور همان ترکیبی است که برای بیشتر کردن ماندگاری عطر یا پیشگیری از فاسد شدن آن به مایع اصلی عطر اضافه می شود. هر چه فیکساتور کمتر باشد، به معنی بیشتر بودن غلظت عطر است.

چگونه ماندگاری عطر و ادکلن را بالا ببرم؟

حتما شما هم هنگام خرید عطر و ادکلن درباره میزان ماندگاری و پخش بوی عطر یا ادکلن سوال می کنید. خوب است این نکته را بگوییم که عطر و ادکلن در شرایط مختلف، میزان ماندگاری متفاوتی هم دارد؛ برای مثال اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید، آب و هوای مرطوب دارد، متوجه می شوید که رایحه عطر شما ماندگاری کمتری دارد. اینکه چطور از عطر استفاده می کنید و در کجا عطر می زنید، در میزان ماندگاری عطر یا ادکلن شما تاثیرگذار است.

با ادامه این مقاله همراه آروسا باشید تا بهترین و کاربردی ترین راهکارها را برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن به شما دهیم:

  1. عطر خود را در جای خنک و تاریک نگه دارید: نگهداری عطر در مکان مناسب برای حفظ رایحه آن بسیار مهم است. توصیه می کنیم که عطر خود را دور از نور خورشید نگهداری کنید. نور و گرما، روی کیفیت و ماندگاری عطر تاثیر دارد؛ لذا اگر محیط زندگی شما گرم است، حتی می توانید عطر خود را درون یخچال نگه دارید.
  2. پوست خود را مرطوب یا چرب کنید: رطوبت و چربی پوست موجب می شود عطر یا ادکلن، رایحه ای ماندگارتر داشته باشد. بهتر است قبل از عطر زدن، کمی پوست خود را با کرم یا لوسیون بدون بو مرطوب کنید. در واقع لوسیون باعث می شود که عطر به پوست شما بچسبد و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر شود.
  3. به نقاط نبض دار عطر یا ادکلن بزنید: عطر زدن روی نقاط نبض دار بدن مثل گردن، روی سینه، پشت زانو، مچ دست و روی شکم می تواند دوام رایحه عطر با ادکلن شما را افزایش دهد.
  4. مچ های دست خود را به یکدیگر نمالید: هرگز بعد از اسپری، مچ های دست خود را به هم نمالید؛ چون اصطکاک باعث می شود نت های بالایی یا اولیه معمولا سبک هستند، به سرعت تبخیر شوند.
  5. اسپری به مو یا برس مو: موهای شما، عطر را می پوشاند و باعث می شوند تا عطر دیرتر تبخیر شود؛ به این ترتیب با هر موجی که در طول روز در موهای شما می افتد، رایحه عطر شما در فضا می پیچد. بهتر است که عطر را مستقیم به موهایتان اسپری نکنید؛ چون الکل موجود در عطر می تواند به موهایتان آسیب بزند.
  6. تفاوت عطرها را بدانید: عطری را انتخاب کنید که با کیفیت باشد. در صورت امکان به جای ادو تویلت و یا عطر و ادکلن های سبک تر، سراغ ادو پرفیوم ها بروید. ممکن است که در ابتدا هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد اما در درازمدت از نظر مالی به صرفه تر است؛ زیرا ادو پرفیوم حاوی روغن بیشتری است که باعث می شود، عطر دوام بیشتری روی پوست داشته باشد.
  7. به فاصله اسپری کردن عطر خود توجه کنید: فاصله اسپری کردن عطر خیلی مهم است؛ اگر دور باشد، لباستان بوی عطر نمی گیرد و اگر نزدیک باشد، ممکن است که لباستان لک شود.
  8. عطر را بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید: پوست خشک، ماندگاری عطر را کمتر می کند. به همین خاطر است که می گوییم قبل از اسپری کردن عطر، پوست خود را مرطوب کنید یا بلافاصله بعد از حمام اسپری کنید.
  9. گروه بویایی عطر و نت های آن را بشناسید: عطر و ادکلن از نت های گوناگون مثل چوب، انواع گل، مشک و انواع میوه ها تشکیل شده است؛ مثلا گروه بویایی چوبی و شرقی و نت های حیوانی مثل مشک ماندگاری بیشتری دارند. ما قبلا در آروسا مقاله ای در این خصوص منتشر کردیم که می توانید این مقاله را بخوانید.
  10. به میزان غلظت عطر توجه کنید: همانطور که بالاتر هم گفتیم، هرچه میزان غلظت عطر بیشتر باشد، پخش بوی آن کمتر است.
  11. در هر فصل از رایحه مناسب استفاده کنید: همانطور که گفتیم، آب و هوا هم روی ماندگاری عطر و ادکلن تاثیر دارد؛ به همین دلیل تولیدکنندگان و سازندگان عطر، دسته بندی مناسب هر فصل هم دارند. به طور کلی، رایحه های گرم برای فصل سرما و رایحه های خنک برای فصل گرما مناسب است.
  12. بطری عطر یا ادکلن را تکان ندهید: در حقیقت بعد از هر بار اسپری کردن، کمی اکسیژن به درون بطری راه پیدا می کند. در نتیجه با ترکیبات درون عطر ترکیب می شود و این مخلوط شدن با تکان دادن بطری می تواند کیفیت عطر را کاهش دهد.
  13. لباس ها را به درستی معطر کنید: خیلی مهم است که قبل از اسپری، لباس شما تمیز باشد. سپس در بخش مخزن اتو، کمی عطر بریزید. با این روش، رایحه عطر، هنگام اتو کشیدن وارد تار و پود پارچه می شود؛ همچنین می توانید چند اسپری از عطر خود را در کمد لباس هایتان بزنید و درب کمد را ببندید.
  14. عطر باید در بطری یا شیشه خود نگهداری شود: خارج کردن عطر از بطری می تواند کیفیت عطر را کاهش دهد.
  15. عطر خود را در جای مرطوب یا حمام نگه ندارید: رطوبت موجود در حمام، می تواند کیفیت عطر و ادکلن شما را تغییر دهد و ماندگاری عطر کمتر شود.

با این ۱۵ روش، شما می توانید ماندگاری عطر خود را افزایش دهید و برای مدت زمان بیشتری از رایحه آن لذت ببرید.

  • فروشگاه آروسا
  • شهریور ۲۱, ۱۴۰۲
  • 91 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!