راهنمای خرید عطر متناسب با شخصیت شما

عطر نشانگر شخصیت و روحیه شما است؛ بنابراین در هنگام خرید عطر، باید به نکاتی توجه کنید که شخصیت شما را در برگیرد. نکته مهم آن جایی است که با رایحه ای که استفاده می کنید، احساسات خاصی را به اطرافیان خود انتقال می دهید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با این نکات آشنا کنیم؛ پس با آروسا همراه باشید.
سلیقه و عادت ها و حتی شاید تعجب کنید که بگوییم محل زندگی شما در انتخاب و خرید عطر نقش دارند. قبل از هر چیز، خیلی مهم است که انواع عطر را بر اساس رایحه دسته بندی کنیم. در واقع تشخیص و دسته بندی کردن عطرها، به ترکیبات اصلی عطرها بستگی دارد که این دسته بندی ها به شکل زیر است:

راهنمای خرید عطر متناسب با شخصیت شما

 

دسته بندی عطر زنانه:

  • رایحه گلی
  • رایحه میوه ای
  • رایحه کهربایی

دسته بندی عطر مردانه:

  • رایحه گیاهی
  • رایحه چوبی
  • رایحه عنبری

شما با استشمام و بوییدن هر عطری، می توانید حس و حال خاصی را تجربه کنید؛ به همین دلیل است که می گوییم انتخاب و خرید عطر باید متناسب با شخصیت شما باشد؛ زیرا عطرها بیانگر تیپ شخصیتی شما است.

خرید عطر متناسب با شخصیت

اولین سوالی که در این مورد پیش می آید، این است که کدام عطر به شخصیت من می خورد؟ بوی شما، شخصیت شما را نشان می دهد و از روی عطری که استفاده می کنید، به راحتی می توان شخصیت شما را پیش بینی کرد که پر انرژی، مهربان، آرام، عصبی یا… هستید؟ هر تیپ شخصیتی چه مثبت و چه منفی که داشته باشیم، با استشمام عطری که استفاده می کنیم، مشخص می شود.

خرید عطر با رایحه تلخ

معمولا افرادی که شخصیت بسیار قوی و کاریزماتیک دارند یا مصمم و سخت کوش هستند، از عطرهای با رایحه تلخ استفاده می کنند. مقاومت و تسلیم نشدن در برابر سختی ها و مشکلات، از صفات بارز این تیپ شخصیتی است. اکثرا مدیران و ورزشکاران، کسانی هستند که به عطرهای تلخ علاقه دارند. اغلب این افراد، جدی هستند و زیاد اهل معاشرت نیستند.

اگر قصد خرید عطر برای افراد جدی را دارید، بهترین گزینه عطر تلخ است. این عطرها اکثرا شیشه های تیره رنگی دارند که بوی چرم، قهوه و تنباکو دارند.

خرید عطر با رایحه شیرین

عموما افرادی که خونگرم و پر انرژی هستند، عطرهای شیرین را ترجیح می دهند. این افراد، روحیه ساده و لطیف، بشاش و خوش طبع دارند. اگر با فردی آشنا شدید که عطر شیرین استفاده کرده، مطمئن باشید که برقراری ارتباط با او کاری ساده است که با محیط پیرامون خود به خوبی ارتباط برقرار می کنند. یکی دیگر از خصوصیت های اخلاقی این افراد، رویاپردازی و افکار بزرگی که دارند، است.

عده ای فکر می کنند که رایحه شیرین، فقط مخصوص بانوان است اما این طرز فکر اشتباه است؛ در واقع می توانیم بگوییم که هیچ رایحه ای، مخصوص یک جنسیت خاص نیست و هر فردی می تواند از هر نوع رایحه ای که علاقه دارد، استفاده کند. رایحه شیرین ترکیبی از بوهای مرکبات، گل ها و رایحه های دیگری مثل وانیل و شکلات است.

خرید عطر با رایحه تند

روانشناسان بر این باورند که افراد باهوش، عطر و ادکلن های با رایحه تند را ترجیح می دهند. این افراد حساس نیستند و در کارهای خود بسیار صبور هستند. علاقه مندان به عطر تند، معمولا اعتماد به نفس بالایی دارند و به همین دلیل هم در زندگی اجتماعی خود موفق هستند و حس نفوذپذیری بالایی دارند.

اگر همچین شخصیتی کنار خود دارید، خیالتان می تواند راحت باشد که کارهایتان به شکل درستی جلو می رود. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، نت های این عطرها است که اکثرا بوی دارچین و زنجبیل می دهد و خانم ها با این رایحه ارتباط خوبی ندارند؛ بنابراین بهتر است که در استفاده از این عطرها در قرارهای عاشقانه با دقت عمل کنید.

خرید عطر با رایحه ملایم

افرادی که به عطرهای ملایم علاقه دارند، دارای قلب بزرگی هستند و به همین دلیل هم در بین دوستان و آشنایان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. به هیچ وجه انسان های خودخواه و خودبینی نیستند و خیلی راحت هم اشتباهات دیگران را فراموش می کنند. احساس امنیت و آرامش در کنار این افراد موج می زند. عطرهای ملایم یا معتدل، ترکیبی از بوی گل و میوه های ملایم است.

خرید عطر با رایحه گرم

طرفداران عطرهای گرم، اصولا انسان های مهمان نوازی هستند و دوستی با آن ها بسیار لذت بخش است؛ همچنین این دسته از افراد، مشاورین خوبی هم خواهند بود و همیشه بهترین راه را می توانند به شما نشان دهند. عطرهای گرم بیشتر در فصل سرما یا شب ها استفاده می شود و به همین دلیل است که حس آرامش و صمیمیت بین افراد در مجالس را افزایش می دهد.

خرید عطر با رایحه خنک

آن دسته از افراد که عطرهای خنک را ترجیح می دهند، کمی خودشیفته هستند و حس خود برتربینی دارند. همین ویژگی باعث می شود که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند و نسبت به سایرین، موفق تر و با انگیزه تر باشند. این افراد، قدرت برنامه ریزی و مدیریت بالایی هم دارند؛ بنابراین اگر در میان همکاران و شریکان خود، فردی علاقه مند به رایحه سرد دارید، باید خشنود باشید.

نت های متناسب با شخصیت شما

تا الان ارتباط بین رایحه ها و شخصیت ها را برای شما بازگو کردیم. در ادامه قصد داریم که خیلی کوتاه، نت های عطرها را که می تواند متناسب با شخصیت شما باشد را بیان کنیم.

نت میوه ای: مناسب خانم ها است که الهام بخش شادی و جوانی است. رایحه های رایج و معروف در نت های میوه ای مثل هلو، آلو، تمشک، گلابی، انبه و… است.

نت گلی: این نت هم مناسب خانم هایی است که ظاهر و چهره ظریفی دارند. این خانم ها عموما به دنبال عطرهای ملایم هستند که زنانگی و لطافت آن ها را نمایش دهد. رایحه های رایج و معروف در نت های گلی مثل گل رز، گل صدتومانی، مگنولیا و یا ترکیب چند گل با یکدیگر است.

نت شرقی: مناسب خانم هایی است که قصد دارند در لحظات خاص و یا در شب، میل جنسی و جذابیت خود را به کمک رایحه های گرم و تند برانگیزند. رایحه های گرم، شیرین و تند، عمدتا از نت های وانیل به علاوه نت های چوبی یا کهربایی تشکیل شدند.

نت گیاهی: این دسته از نت ها مناسب آقایانی است که دوست دارند مردانگی خود را به کمک رایحه های تازه و دم دستی بروز دهند. نت های گیاهی شامل رایحه اسطوخودوس و سایر گیاهان معطر مثل رزماری، مریم گلی، ریحان، نعناع، برگ های چای و… می شود.

نت چوبی: قابل توجه آقایانی که ظرافت در شخصیتشان موج می زند و به دنبال رایحه های پیچیده هستند که هم مردانگی و هم قدرتشان را نمایش دهد؛ این نت ها، بهترین انتخاب است و اولویت شما باید باشد. نت چوبی شامل رایحه هایی از چوب هایی مانند سدر، سرو، چوب صندل، نعناع هندی، گیاه خس خس و… به عنوان عنصر اصلی است.

نت شرقی: مردان اغواگر و مرموز، معمولا برای شب یا قرارهای خاص و عاشقانه به دنبال عطرهای گرم و تندتر هستند، به سراغ نت شرقی می روند که عمدتا از نت های وانیل همراه با نت های چوبی و کهربایی است، تشکیل شده اند.


جمع بندی

در این مقاله، به طور کامل انواع عطر متناسب با شخصیت را بررسی کردیم تا با توجه به آن و در نظر گرفتن تیپ شخصیتی خود، اقدام به خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در آروسا، عطر زارا (ZARA) را موجود کردیم و در توضیحات این محصولات هم رایحه و نت های بویایی هر عطر را مشخص کردیم و با خیال راحت و ضمانت اصالت کالا می توانید این عطرها را درب منزل تحویل بگیرید. برای دیدن و خرید عطر زارا روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید و قیمت عطر زارا

  • فروشگاه آروسا
  • شهریور ۱۸, ۱۴۰۲
  • 125 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!