نت بویایی عطر و ادکلن

رایحه یا نت بویایی عطر و ادکلن

رایحه و ماندگاری عطرها به طور قابل توجهی تحت تاثیر نت بویایی عطر و ادکلن است. عطرها ما را قادر می سازند تا شخصیت و احساسات خود را چه در یک مهمانی و چه در محل کار بیان کنیم.  این که هر کدام از ما، از چه عطری خوشمان می آید یا اینکه هر عطری چه بویی را برای ساطع می کند، به نت های بویایی عطرمان بستگی دارد. شاید افراد کمی باشند که این اطلاعات یا اصطلاحات را شنیده باشند؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، هر آنچه در مورد نت بویایی عطر و ادکلن می دانیم را با شما در میان بگذاریم.

قبل از هر چیز، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید:

اصطلاحات عطر و ادکلن؛ معنی واژه های تخصصی روی جعبه عطر و ادکلن را می دانید؟

نت بویایی عطر و ادکلن چیست؟

نت بویایی عطر و ادکلن هم دقیقا مثل نت های موسیقی است که عناصر مجزایی هستند و از ترکیبشان با هم، یک موسیقی جدید ساخته می شود. نت بویایی عطر و ادکلن هم از این قضیه مستثنا نیست. به طور خاص تر، اجزای تشکیل دهنده یک عطر، نت های بویایی آن است. نت های بویایی اغلب در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند که در ادامه هر کدام را مختصر توضیح خواهیم داد:

  • نت اولیه یا آغازین (Top Note)
  • نت ثانویه یا میانی
  • نت پایانی

با ترکیب هر یک از این اجزا، عطر خاصی ایجاد می شود. این اجزا با دقت و وسواس فراوانی توسط تولیدکنندگان عطر انتخاب شده اند تا احساس خاصی را منتقل کنند و تجریبات خاصی را تداعی کنند. رایحه یا نت بویایی عطر و ادکلن به ترتیب زمانی که به مشام می رسند، طبقه بندی می شوند.

نت اولیه یا آغازین عطر و ادکلن (Top Note)

رایحه ای که پس از چند لحظه از استعمال عطر احساس می کنید را نت اولیه یا آغازین عطر و ادکلن می گویند. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر یا ادکلن است؛ به همین خاطر در فروش عطر تاثیر به سزایی دارد. رایحه این مرحله تازه و تند هستند و ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند، دارای بوی تند است و شدیدا فرار و به سرعت تبخیر می شوند.

نت ثانویه یا میانی (Heart Note)

زمانی که رایحه ابتدایی عطر از بین برود، رایحه ثانویه آشکار می شود. رایحه میانی، به عنوان ملایم کننده بوی تند اولیه به کار می رود و این مرحله چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت (بستگی به غلظت عطر و ادکلن شما دارد) بعد از استعمال عطر احساس می گردد.

نت پایانی (Base Note)

این گروه معمولا تثبیت کننده است و بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهد. رایحه این مرحله قبل از ۳۰ دقیقه پس از استعمال عطر، احساس نخواهد شد.

چگونه نت بویایی عطر و ادکلن را تشخیص دهیم؟

مدت زمانی که از استفاده از عطر گذشته است، بهترین نشانگر هر نت است. نت های ابتدایی همان رایحه ای است که بلافاصله پس از استفاده از عطر یا تماس آن با پوست و لباس حس می کنید. نت های میانی، پس از محو شدن اولین رایحه ای که تشخیص داده اید، شروغ به ظهور می کنند. نت های آخر هم آن هایی هستند که طولانی ترین زمان روی پوست یا لباس شما می مانند. در واقع، آن ها همان هایی هستند که به عنوان مشخصه آن عطر در حافظه شما باقی می مانند.

هر نت ممکن است، بوی و حسی متمایز به عطر دهد. رایحه های تازه، گلدار، تند، میوه ای، چوبی و مشک از محبوب ترین رایحه ها هستند. همه این ها با هم ترکیب می شوند تا رایحه های منحصر به فردی ایجاد کنند؛ به عنوان مثال، رایحه های گلدار و تازه جزو نت هایی بالایی هستند؛ در حالی که رایحه های چوبی و مشک معمولا به عنوان نت های پایین طبقه بندی می شوند.


عطر زارا

عطر زارا تنوع بالایی دارد و یکی از محصولات محبوب این برند در سطح جهان است که در کنار کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم دارد.

ما در آروسا، این عطرها را موجود کردیم و شما می توانید برای خرید عطر زارا و قیمت عطر زارا وارد صفحه زیر شوید و سفارش خود را ثبت کنید:

صفحه محصولات عطر زارا

  • فروشگاه آروسا
  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۲
  • 81 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!