اصطلاحات عطر و ادکلن

اصطلاحات عطر و ادکلن؛ معنی واژه های تخصصی روی جعبه عطر و ادکلن را می دانید؟

آشنایی با اصطلاحات عطر و ادکلن و معنی آن ها آشنا باشید، خرید عطر و ادکلن برایتان راحت تر می شود. در این مقاله، قصد داریم که شما را با برخی از اصطلاحات عطر و ادکلن که روی جعبه عطرها نوشته می شود، آشنا کنیم.

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید عطر و ادکلن، با عبارات زیادی روی شیشه یا جعبه آن مواجه شدید که معنی آن ها را هم نمی دانید. اطلاعات در مورد عطر و ادکلن افلب با استفاده از اصطلاحات بسیاری بیان می شود که هر یک معنای متمایزی دارند. پیدا کردن عطر و ادکلن دلخواهتان خیلی راحت تر می شود، اگر این اصطلاحات عطر و ادکلن را بدانید؛ البته قدم اول درک تمایز بین عطر و ادکلن است.

تفاوت عطر و ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن، در میزان غلظت الکل، اسانس و همچنین ماندگاری آن ها است. درصد غلظت عطر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است و ماندگاری آن نیز بیشتر از ۸ ساعت است اما درصد فلظت ادکلن بین ۲ الی ۴ درصد است و ماندگاری ان حدودا ۴ ساعت است؛ به همین دلیل، هنگام خرید عطر و ادکلن باید تفاوت آن ها را در نظر بگیرید و بسته به نیاز و سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید اما نکته مهم دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، یادگیری اصطلاحات عطر و ادکلن است. با آروسا همراه باشید تا این اصطلاحات را یکبار برای همیشه یاد بگیرید.

اصطلاحات عطر و ادکلن نوشته شده روی جعبه | معنی نوشته های روی ادکلن

اطلاعات در مورد عطر و ادکلن بسیار گسترده است و هر عبارت، معنای مشخصی دارد. ممکن است با خواندن بسیاری از اصطلاحات عطر و ادکلن، به سرعت به معانی آن ها پی ببرید. روی شیشه یا جعبه، این اصطلاحات به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا زبان های دیگر چاپ شده است. در واقع این اصطلاحات، به زبان کشور محل تولید آن نوشته شده است. اگر به دنیای ادکلن و عطر علاقه دارید، اصطلاحات زیر را در رابطه با رایحه یاد بگیرید.

Pour (تلفظ فرانسوی: پوغ) | معنی Perfume | عطر به فرانسوی | عطر به انگلیسی 

حرف اضافه فرانسوی Pour اغلب برای توصیف عطر یا ادکلن استفاده می شود، برای تشخیص زنانه یا مردانه بودن محصول است. این کلمه در زبان فارسی به معنای “برای” است؛ بنابراین هر زمان که این کلمه را دیدین، توجه داشته باشید که کلمه ای که به دنبال آن می آید، نشان دهنده زنانه یا مردانه بودن محصول است.

Homme (تلفظ فرانسوی: اوم) و Uomo (تلفظ ایتالیایی: اومّو) | عطر مردانه به انگلیسی

یکی از رایج ترین عبارات ادکلن و عطر Homme است که به معنای “مرد” است. اگر این عبارت روی ادکلن یا عطر شما آمده باشد، به این معنی است که آن محصول برای مردان تولید شده است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، قبل از این کلمه هم، عبارت Pour می آید. Uomo هم دقیقا به همین معنا است و کلمه ایتالیایی است.

Femme (تلفظ فرانسوی: فم) و Donna (تلفظ ایتالیایی: دنّا) | عطر زنانه به انگلیسی

این عبارت هم دقیقا برعکس Homme است و به معنای “زن” است و اگر این اصطلاح را دیدین، یعنی محصولی که در دستتان است مخصوص بانوان است. Donna هم در زبان ایتالیایی به معنی “زن” است.

Eau (تلفظ فرانسوی: اُ)

Eau هم یک کلمه فرانسوی است که به معنای آب است که معمولا روی شیشه یا جعبه عطر و ادکلن ها می بینید. اگر این کلمه به تنهایی در نام محصول استفاده شود، به معنای رایحه ملایم تر و سبک تر نسبت به سری های قبل است اما ممکن است با کلمات دیگری ترکیب شود مثلا Eau de Toillette یا Eau de Parfum که میزان غلظت یک عطر را مشخص می کند.

Eau de Toillette دارای ۵ الی ۱۵ درصد ترکیبات معطر است که ملایم و سبکی دارد و برای استفاده روزانه مناسب است اما Eau de Parfum، رایحه ای غلیظ تر و قوی تر دارد که ترکیبات معطر آن ۱۰ الی ۲۰ درصد است. این درصد بالاتر، ماندگاری عطر را بالا می برد و برای استفاده در مجالس مختلف گزینه بهتری است.

Cologne (تلفظ انگلیسی: کُلُن) | معنی Cologne 

یکی از اصطلاحات مربوط به عطر انگلیسی، کلمه Cologne است که نام یک شهر در آلمان است؛ زیرا اولین عطر دنیا که به صورت صنعتی تولید شد، در این شهر بود. این کلمه به مرور زمان به عنوان مترادفی برای کلمه عطر مورد استفاده قرار گرفت. این عبارت در آمریکا به معنای عطر مردانه است.

Eau de Cologne (تلفظ: اُ دُ کُلُن) | ادکلن به انگلیسی

این عبارت که به طور مختصر EDC هم نوشته می شود، به معنای عطری با غلظت کمتر در حدود ۲ الی ۴ درصد است که رایحه سبک و ملایمی دارد. این اصطلاح در واقع نشان دهنده غلظت کمتر و سبک تر از Eau de Toilette است. درصد الکل استفاده شده در این نوع عطرها بالا است و به همین دلیل ماندگاری پایین تری دارند و معمولا ۲ تا ۴ ساعت است.

Eau de Parfum (تلفظ فرانسوی: اُ دُ پاغفوم) | eau de parfum معنی

ترکیب عطر غلظت بالا با آب که درصد به کار رفته عطر، بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است و به صورت مختصر EDP نوشته می شود. این عبارت یکی از رایج ترین اصطلاحات عطر و ادکلن است که ماندگاری و پخش بوی متوسطی دارد و در واقع نسخه ضعیف تری از Parfum است.

Elixir (تلفظ فرانسوی: الیکسیغ)

این کلمه در زبان فرانسوی و انگلیسی به معنای اکسیر است و زمانی روی محصول می نویسند که عطر مورد نظر دارای غلظت بالاتری حتی از Eau de Parfum داشته باشد و ماندگاری بالایی داشته باشد.

Intense (تلفظ انگلیسی: اینتنس) | معتی اینتنس در ادکلن | معنی intense در عطر

این عبارت نیز یکی از پر کاربردترین اصطلاخات عطر و ادکلن است که در زبان فرانسوی و انگلیسی به معنای شدید است. از این اصطلاح زمانی استفاده می شود که محصول مورد نظر، نسبت به سری های قبلی خود، بوی غلیظ تر و شدیدتری داشته باشد؛ با این وجود، فکر نکنم نیازی به گفتن باشد که ماندگاری بالا و قدرت بیشتری در پخش بود دارد.


عطر زارا

عطر زارا تنوع بالایی دارد و یکی از محصولات محبوب این برند در سطح جهان است که در کنار کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم دارد.

ما در آروسا، این عطرها را موجود کردیم و شما می توانید برای خرید عطر زارا و قیمت عطر زارا وارد صفحه زیر شوید و سفارش خود را ثبت کنید:

صفحه محصولات عطر زارا

  • فروشگاه آروسا
  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۲
  • 368 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!