فروشگاه زارا

همه چیز در مورد برند زارا (Zara)

قطعا نام برند زارا (Zara) را شنیده اید. برند زارا یکی از موفق ترین برندها در زمینه طراحی پوشاک است که بسیار خلاق عمل کرده و در تمام نقاط دنیا با فروشگاه های متعددی که دارد، محبوب است.

Zara از آن دسته برندهایی است که علی رغم اینکه زمان زیادی از فعالیتش نمی گذرد، توانسته نام خود را کنار برندهای بزرگ و با تاریخ درخشان قرار دهد. در این پست قصد داریم که شما را با این برند محبوب آشنا کنیم.

برند زارا

داستان برند زارا (Zara)

زارا یکی از برندهای پوشاک (زنانه، مردانه و بچه گانه) زیر مجموعه شرکت ایندیتکس (Inditex) است که شهرت زیادی در جهان دارد. در واقع ایندیتکس، هولدینگ بزرگ نساجی و طراحی اسپانیایی است که به عنوان بزرگترین گروه مد جهان هم شناخته می شود. این هولدینگ، به غیر از Zara، برندهای دیگر از جمله ماسیمو دوتی، استرادیواریوس، پول اند بیر، برشکا، منگو هم دارد.

سال 1975 بود که آمانسیو اورتگا (بنیان گذار شرکت ایندیتکس) به همراه همسرش رزالیا مرا، برند Zara را به عنوان یک حرفه خانوادگی در گالیسیا (در بخش شمالی اسپانیا) راه اندازی کردند.

زارا فروشش را با پوشاکی ارزان قیمت و البته محبوب و مطابق مد روز آغاز کرد. در ابتدا نام این برند Zorba بود که برگرفته از رمان مشهور یونانی و فیلمی با همین نام بود. عجیب تر اینکه، آن ها متوجه شدند که در همان خیابانی که فروشگاهشان را افتتاح کردند، کافه ای با همین نام وجود دارد و به همین دلیل نام برندشان را تغییر دادند.

در مدت 8 سال، Zara با محصولاتش (پوشاک، اکسسوری، کفش و کتونی، محصولات زیبایی و پرفیوم) دل اسپانیایی ها را برد و کاملا هماهنگ شد با سلیقه آن ها؛ به همین دلیل شهرت خوبی پیدا کرد و این شهرت به افتتاح 9 شعبه دیگر در اسپانیا کمک کرد.

در دهه دوم از افتتاح این برند، Zara وارد بازارهای جهانی هم شد و توسعه پیدا کرد. این برند در کشورهای پرتغال، آمریکا، فرانسه، مکزیک، یونان، بلژیک، سوئد، مالت، قبرس و نروژ فروشگاه های خود را افتتاح کرد. امروزه سخت می توانید کشوری را پیدا کنید که Zara در آن فروشگاه نداشته باشد. اکنون این برند 2264 فروشگاه در 96 کشور جهان دارد. رویکرد این برند این گونه است که به جای صرف هزینه برای تبلیغات، سعی می کنند تا تعداد شعب خود را در سرتاسر جهان بالا ببرند.

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا موسس برند زارا

آمانسیو اورتگا که اکنون یک میلیاردر و بازرگان است، در سال 1936 در اسپانیا متولد شد. او به خاطر شغل پدرش که یک کارگر راه آهن بود، در سن 14 سالگی مجبور شد که مدرسه را ترک کند و کرونا برود. خیلی زود یک کار در مغازه لباس فروشی زنانه پیدا کرد و در سال 1972 هم موفق به افتتاخ یک فروشگاه لباس زیر زنانه شد.

این آغاز پیشرفت آمانسیو بود و در سال 1975 هم به همراه همسرش، اولین شعبه Zara را افتتاح کرد و در حال حاضر هم که بیش از 70 میلیارد دلار، ثروت او تخمین زده شده است.

استراتژی برند زارا (Zara)

سال 2019، زارا در فهرست بهترین برندهای جهانی اینتربرند (InterBrand) قرار گرفت و جایگاه 29 را به خود اختصاص داد. اینتربرند هر سال، فهرستی از 100 برند برتر جهان را ارائه می دهد. راز موفقیت Zara، به خاطر توانایی اش در واکنش سریع اش به تغییرات مد است و به سرعت مد و پوشاک ترند را با تنوع زیاد تولید می کند؛ البته کیفیت بالا و قیمت مناسبی هم که تعیین می کند، بی تاثیر نیست.

در واقع دیدگاه آمانسیو اورتگا به لباس، این گونه است که لباس را به عنوان یک کالای فاسد شدنی می بینید؛ او در این باره گفته بود:

مردم باید لباس بخرند و مدتی کوتاه از آن استفاده کنند؛ سپس لباس هایشان را مثل مواد غذایی که تاریخشان گذشته، بریزند دور نه اینکه در کمدهای خود جمع کنند.

Zara برای اینکه بتواند مدهای خود را کاملا تازه و نو نگه دارد، روی سه بخش متمرکز است:

  • کوتاه تر کردن زمان انتظار: این روش به Zara کمک می کند تا فروشگاه هایش پر از لباس هایی باشد که مشتریانش در آن زمان خاص نیاز دارند یا ترند شده است.
  • تولید کمتر (کمیاب کردن کالا): Zara برخی از لباس های خود را در حجم محدودی تولید می کند که مردم را به خرید بیشتر تشویق می کند (طبق تجربه که هر چه یک کالا محدودتر باشد، خواهان بیشتری دارد)
  • تولید سبک ها و تنوع بیشتر: Zara به جای تولید یک مدل لباس در حجم بالا، چند مدل متنوع با حجم های پایین تر تولید می کند. معمولا در طول یک سال، این برند ۱۲ هزار مدل لباس رونمایی می کند؛ بنابراین مصرف کننده حق انتخاب بالایی دارد.

فروشگاه زارا

فرمول موفقیت زارا (Zara)

توجه به نظرات مشتری، یکی از مهمترین فرمول های موفقیت برند زاراست. طراح های واقعی لباس های Zara، در اصل مشتریان آن هستند. این برند دائما روی مشتریان خودش متمرکز شده است و به خواست و سلیقه آن ها توجه می کند.

در واقع فرمول موفقیت این برند، تکیه بر ۲ اصل است:

  • آنچه که مشتری می خواهد را تامین کنید
  • این کار را، سریعتر از برندهای دیگر انجام دهید

یکی دیگر از رمزهای موفقیت Zara، آموزش کارکنانش است. آن ها روش برخورد با مشتریان و ثبت عقاید و نظرات را آموزش می بینند. همچنین تیم طراحی این برند، ارتباط مستقیمی با دانشگاه و کلوپ های شبانه دارند تا همیشه در جریان سلیقه جوانان باشند.

کتونی زارا

پایداری محصولات زارا (Zara)

هدف از تولید محصولات پایدار، حذف کامل اثرات زیست محیطی از طریق طراحی ماهیانه و دقیق محصول است. تولید کنندگان برای رسیدن به این منظور باید از انرژی های تجدیدپذیر که تاثیر منفی کمی روی محیط زیست دارد، استفاده کنند. آن ها در عین حال باید از مواد اولیه دوست دار محیط زیست بهره ببرند.

موضوع پایداری در شرکت Zara بنا به گفته مدیران این برند، از حساسیت بالایی برخوردار است. آن ها همیشه خواستند با داشتن احساس مسئولیت در قبال مردم و محیط زیست، اعتماد و وفاداری مشتریان خود را در سراسر جهان حفظ کنند.

این برند با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هماهنگ شده و برای تولید محصولات خود، از منابع طبیعی استفاده می کند. شرکت ایندیتکس متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ فقط محصولات پایدار بفروشد. Zara همچنین اهداف زیست محیطی دیگری از جمله کاهش انتشار کربن تا حد صفر و حذف مواد شیمیایی در تولیدات خود، ذخیره انرژی و به حداقل راسندن مواد زائد را هم دارد.

عطر و پرفیوم زارا

تولید عطر و ادکلن یا پرفیوم های زارا (Zara)

Zara در سال 1999 بود که وارد بازار عطر و ادکلن شد. Zara اولین برند پوشاک نیست که عطر و ادکلن تولید می کند اما از اولین شرکت هایی است که عطر و ادکلن هایش کیفیت بالایی دارد و در عین حال، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. عطرهای این برند با همکاری آلبرتو موریلاس، روزندو ماتو، پوییچ و کارلوس بنیام ساخته می شود.

حقایقی از برند زارا به صورت خلاصه که شاید ندانید

  • شرکت ایندیتکس (Inditex) که کمپانی مادر برند زارا است، به عنوان بزرگترین خرده فروش پوشاک در دنیا شناخته می شود.
  • آمانسیو اورتگا در لیست افراد ثروتمند، نامش تا رتبه 4 هم بالا رفته است.
  • شاید برایتان جالب باشد که آمانسیو اورتگا تا امروز هیچ مصاحبه ای با هیچ رسانه ای نداشته است.
  • 50 درصد از محصولات زارا همچنان در اسپانیا تولید می شود.
  • انبار برند زارا، حدودا 9 برابر بزرگتر از انبار آمازون است.
  • زارا می تواند در عرض ۲ هفته یک مدل لباس را طراحی و روانه بازار کند.

لوگو زارا (Zara)

لوگو زارا (Zara)

لوگو Zara نسبت به سایر برندهای تولید کننده پوشاک و اکسسوری، لوگویی بسیار ساده است که طرح و نماد خاصی ندارد. شاید برایتان جالب باشد که تاکنون چندین مرتبه هم این لوگو تغییر پیدا کرده است.

طرح برند Zara، بر گرفته از حروف اصلی این برند است که به صورت Capital (حروف بزرگ) و با رنگ مشکی نوشته شده است. لوگو Zara نماد و یا طرح ویژه ای ندارد و با پس زمینه سفید طراحی شده است. در تغییرات لوگو این برند در طی این سال ها تفاوت خاصی اعمال نشد و فقط فاصله بین حروفش کم و کمتر شد.

Zara به طور کلی، برند بی حاشیه و در عین حال بسیار فعال است که از ابتدای شروع فعالیتش توانسته نام خودش را به عنوان برندی با کیفیت و خاص در دنیا مطرح کند.

خرید از برند زارا (Zara) | خرید کفش زارا (Zara)

تیم حرفه ای و با تجربه ما می تواند به شما در خرید از این برند کمک کند. شما می توانید محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خرید و پرداخت کنید یا لینک محصول را در دایرکت پیج اینستاگرام ما به آدرس @arrosa_clothing بفرستید. تیم آروسا مفتخر است که از این برند معروف و محبوب برای شما خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کفش مردانه | خرید کفش اورجینال | خرید کفش زنانه

ما در فروشگاه آروسا، آخرین کالکشن از محصولات برندهای مختلف مثل Pull&Bear – Bershka – Stradivarius – Mango را با تنوع بالا موجود کردیم و شما می توانید از میان بهترین ها، کفش و کتونی مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

سفارشات شما از معتبرترین فروشگاه های برندها در ترکیه ثبت می شود و در کمترین زمان ممکن (14الی 20 روز کاری) به دستتان می رسد.

لطفا قبل از ثبت سفارش، حتما راهنمای سایز را چک کنید.

  • فروشگاه آروسا
  • مرداد ۱۳, ۱۴۰۲
  • 376 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!