بالا بردن ماندگاری آرایش

2 محصول جادویی که باعث ماندگاری آرایش شما می شود

اکثر خانم‌هایی که از لوازم آرایش استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند بفهمند که چگونه ماندگاری آرایش خود را بالا ببرند. به احتمال زیاد، همه انتظار دارند که آرایش آنها در هر شرایطی خوب بماند از برف و باران گرفته تا روزهای روشن و آفتابی و مهمانی‌های طولانی. اگر پوست چرب دارید یا در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید، این موضوع بسیار مهم است. استفاده از اسپری یا پودر فیکس یک تکنیک سریع و فوق العاده برای افزایش ماندگاری آرایش شما است. این مقاله از مجله آروسا را بخوانید تا در مورد تفاوت اسپری و پودر فیکس بیشتر بدانید.

اسپری فیکس یا فیکساتور چیست؟

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، اسپری فیکس مانند یک اسپری تافت است. به این معنا که پس از استفاده از پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، رژ گونه، کانتور، آرایش چشم و آرایش لب، قسمتی از آن را روی کل صورت خود می‌مالید تا ماندگاری آرایش خود را بالا ببرید. اگر پوست چرب دارید، اسپری فیکس یک راه عالی برای افزایش ماندگاری آرایش است. از آنجایی که در آخرین مرحله آرایش است، مستقیماً با پوست شما تماس پیدا نمی‌کند و برای انواع آرایش قابل قبول است؛ علاوه بر این، برای نوع پوست حساس یک گزینه عالی است.

اکثر اسپری‌های فیکس شامل انواع پلیمرها برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و لیز خوردن آرایش شما علاوه بر آب برای آبرسانی به پوست هستند. علاوه بر این، برخی از اسپری‌های فیکس شامل اجزای مراقبت از پوست مانند فرمولاسیون بدون چربی برای صورت چرب و اسید هیالورونیک برای پوست‌های خشک است.

چگونه از اسپری فیکس استفاده کنیم؟

استفاده از اسپری فیکس بسیار آسان است. فقط دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

میکاپ خود را کامل کنید

روتین آرایش خود را انجام دهید. کرم پودر، رژگونه، کانسیلر، پرایمر را بزنید، سپس آرایش لب و چشم خود را کامل کنید.

بطری اسپری فیکس را تکان دهید

این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا تضمین می‌کند که ماده ثابت با تکان دادن آن بدون نشتی لکه بر روی صورت شما اسپری می‌شود. علاوه بر این، اجزا ممکن است گه گاه در ظرف ته نشین شوند، بنابراین قبل از استفاده آن را به خوبی تکان دهید تا به درستی روش صورت شما اسپری شود و ماندگاری آرایش شما بالاتر برود.

بطری اسپری را به صورت خود نچسبانید

بطری اسپری فیکس را کمی به سمت صورت خود و کمی دور از آن نگه دارید. بسته به مدلی که برای اسپری استفاده می‌شود، اغلب ترجیح داده می‌شود که بطری را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر از صورت خود دور نگه دارید. این فاصله، قرارگیری یکنواخت مواد اسپری روی صورت شما را تسهیل می‌کند.

اسپری کنید

می‌توانید پوشش اسپری فیکس را به شکل X یا T روی صورت خود اسپری کنید تا مطمئن شوید که کل صورت شما را می‌پوشاند. در نهایت، اگر فکر می‌کنید ضروری است، می‌توانید مقدار کمی را به صورت جداگانه روی مناطقی که می‌خواهید روی آن اسپری کنید.

بگذارید تا خشک شود

قبل از اینکه لباستان را بپوشید، اجازه دهید اسپری فیکس روی صورتتان خشک شود. با این کار مواد فیکس کاملاً ثابت شده و لکه‌ای روی صورت شما باقی نمی‌ماند. اگر فکر می‌کنید خشک شدن اسپری شما خیلی طول می‌کشد، می‌توانید از یک فن استفاده کنید یا به آرامی صورت خود را باد بزنید.

ترفندهای استفاده از اسپری فیکس

می‌توانید پس از استفاده از هر مرحله آرایش، از اسپری فیکس استفاده کنید تا ماندگاری آرایش خود را در روزهای بسیار گرم افزایش دهید؛ یعنی یک بار پرایمر، یک بار بعد از کرم پودر و یک بار که آرایشتان تمام شد.

فیکساتورها، روش عالی برای افزودن زیبایی بیشتر به آرایش چشم شما هستند. ابتدا براش خود را با فیکساتور اسپری کنید و سپس آن را در سایه فرو کنید و به پلک های خود بمالید. این کار ظاهر را طولانی‌تر می‌کند و رنگ سایه شما را برجسته می‌کند.

برخی از اسپری‌های فیکس دارای اجزایی هستند که به محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید کمک می‌کند. به سادگی برندی را انتخاب کنید که فرمول آن حاوی SPF باشد.

قبل از استفاده از کرم پودر، با اسپری کردن مقداری فیکس کننده روی پد اسفنجی، به شما در داشتن پوستی صاف و آرایش تمیزتری کمک می کند.

آیا برای ماندگاری آرایش باید هم از پرایمر استفاده کنیم و هم اسپری فیکس؟

در ۱۵ سال گذشته، اسپری‌های فیکس و پرایمرها به عنوان لوازم آرایشی، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. برای آرایشی که در تمام روز ماندگاری دارد، می‌توانید هم پرایمر و هم اسپری فیکس استفاده کنید؛ بعضی از اسپری‌ها حتی به عنوان پرایمر عمل می‌کنند! استفاده از هر دوی این محصولات آرایشی، ماندگاری آرایش و یکنواختی را به شما می‌دهد. با این حال، اگر نتایج استفاده از یکی از آنها شما را راضی کند یا اگر یکی از آنها برای نوع پوست شما مناسب باشد، می‌توانید از هر یک از این موارد به تنهایی استفاده کنید و لازم نیست از هر دوی آنها استفاده کنید.

پودر فیکس چیست؟

مانند اسپری‌های فیکس کننده، پودرهای فیکس کننده ممکن است به میزان قابل توجهی روی ماندگاری آرایش شما تاثیر بگذارند. هنگامی که می‌خواهید آرایش شما مات به نظر برسد، پودر فیکس به خوبی عمل می‌کند. پودرهای فیکس به شکل شل و آسیاب شده هستند و باید با براش یا پد اسفنجی استفاده شوند. اگر پوست چرب دارید و آرایشتان به سرعت از بین می‌رود، پودرهای فیکس برای شما گزینه بهتری هستند. پودرهای فیکس فقط در نواحی خاصی از صورت استفاده می‌شوند و به جذب چربی و روغن اضافی کمک می‌کند. پودر فیکس معمولاً بعد از کانسیلر استفاده می‌شود؛ زیرا در کاهش چین و چروک زیر چشم و صاف کردن خطوط کوچک معجزه می‌کند.

چگونه از پودر فیکس برای بالا بردن ماندگاری آرایش استفاده کنیم؟

پودر فیکس برای ثابت شدن نیاز به ترکیب مایع دارد؛ بنابراین قبل از استفاده از آن، کانسیلر یا کرم پودر خود را بمالید. بعد از آرایش روی نواحی از صورتتان که چربی بیشتری دارند از پودر فیکس استفاده کنید. برای این کار، براش آرایشی خود را در پودر آغشته کنید، کمی پودر روی پیشانی، بینی و چانه، بزنید. پس از اتمام استفاده از کانسیلر و هایلایتر، با چند ضربه براش ملایم برای ترکیب مقداری از پودر فیکس زیر چشم خود استفاده کنید. این روند روی چشمان شما تا 5 دقیقه طول می‌کشد تا کاملاً جذب شود. به منظور آبرسانی به پوست و کاهش احتمال چین و چروک، قبل از آرایش از مرطوب کننده یا مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر از پد اسفنجی با بیوتی بلندر استفاده می کنید، پس از برداشتن پودر فیکس، آن را روی پشت دست خود بمالید تا مقدار اضافی آن پاک شود. هنگامی که پودر اضافی از پد برداشته شد، به آرامی آن را روی نواحی چرب‌تر صورت خود بمالید.

پودر فیکس برای لب و مژه‌ها

پودر فیکس یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌توانید برای افزایش ماندگاری رژ لب از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ابتدا رژ لب مات مورد نظر خود را بزنید، سپس با استفاده از یک براش آرایشی، کمی پودر فیکس را بردارید. ابتدا آن را روی کف دست خود بمالید تا از شر مواد اضافی خلاص شوید و سپس به آرامی آن را روی لب‌های خود بکشید. تا زمان ثابت شدن کامل، سعی کنید لب‌های خود را به هم فشار ندهید و قبل از خوردن چیزی چند دقیقه صبر کنید.

به منظور طولانی‌تر شدن ماندگاری ریمل و در کل ماندگاری آرایش خود، می‌توانید پس از زدن ریمل با استفاده از براش سایه خود، کمی پودر فیکس شفاف به مژه‌های بالا و پایین اضافه کنید و پس از آن، فقط برای بار دوم ریمل بزنید. علاوه بر این، مژه‌ها را پرپشت‌تر و بلندتر نشان می‌دهد.

بهترین برندهای پودر فیکس

  • Cover Fx
  • LOreal Paris Infallible
  • Laura Mercier
  • MAC Perp + Prime Transparent Finishing Loose Powder
  • Clinique
  • NARS
  • Huda Beauty
  • Fenty Beauty

بین اسپری فیکس و پودر فیکس کدام برای ماندگاری آرایش بهتر است؟

پودرهای فیکس کننده، اغلب آرایش را با جذب روغن و چربی اضافی از روی پوست، مواد آرایشی را ثابت می‌کنند. اگر می‌خواهید ماندگاری آرایش شما در تمام طول روز ثابت باشد، هم اسپری فیکس کننده و هم پرایمر بزنید. در طول روز، پوست شما ممکن است، شروع تولید چربی کند، در این صورت یک اسپری فیکس به شما کمک می‌کند و آرایش شما را از روغن‌های تازه محافظت می‌کند. اگر پوست شما به شدت خشک است و پودر را تحمل نمی‌کند یا اگر کرم پودر شما حاوی موادی است که باعث مات شدن می‌شود، پودر فیکس توصیه نمی‌شود.

در آخر

چه بخواهید در یک مهمانی طولانی شرکت کنید یا ساعت‌های طولانی کار کنید، ماندگاری آرایش شما امری مهم و قطعاً برای همه ضروری است. اسپری‌ها و پودرهای فیکس، علاوه بر پرایمرها، ابزار زیبایی شگفت‌انگیزی هستند که باعث می‌شوند ماندگاری آرایش شما طولانی‌تر شود و نیازی به نگرانی در مورد لکه شدن یا پاک شدن آن نیست.

اینستاگرام آروسا

  • فروشگاه آروسا
  • آذر ۱۱, ۱۴۰۲
  • 192 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!