ماسیدن کرم پودر

10 اشتباه که باعث کیکی شدن و ماسیدن کرم پودر می شود

همه ما ماسیدن کرم پودر را تجربه کرده‌ایم. یک کرم پودر جدید می‌خریم و آن را آزادانه روی صورت خود می‌زنیم اما وقتی چند دقیقه بعد به آینه نگاه می‌کنیم، انگار روی صورتمان گچکاری شده و همه چیز عجیب به نظر می‌رسد که چرا اینگونه آرایش کرده‌ایم! اگر می‌خواهید این تجربه ناخوشایند و ماسیدن کرم پودر دیگر تکرار نشود، با آروسا همراه باشید.

ماسیدن کرم پودر یا کیکی شدن لوازم آرایشی به چه معناست؟

گاهی اوقات، مدتی پس از آرایش، اتفاقات طبیعی مانند تعریق، چرب شدن پوست، باعث سایدگی و تکه تکه شدن لوازم آرایشی می‌شود. این بیشتر برای کرم پودر اتفاق می‌افتد و ماسیدن کرم پودر باعث می‌شود پوست شما صاف و زیبا به نظر نرسد و آرایش شما کاملاً خراب شود.

در این شرایط معمولا همه ما تقصیرها را به گردن کرم پودر می‌اندازیم اما کرم پودر به تنهایی مقصر است؟

آرایشگران حرفه ای این حرف را نقض می‌کنند. همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات این قسمت دردناک با اشتباهاتی که ما در هنگام استفاده از لوازم آرایش مرتکب می‌شویم، ایجاد می‌شود. خود این ماده به بافت کیکی، خشک کردن و آسیاب شدن کرم پودر کمک می‌کند، در حالی که پوستی که روی آن اعمال می‌شود هم نیز نقش دارد.

10 دلیل ماسیدن کرم پودر

به جز خود کرم پودر، چه عنصر اضافی باعث ماسیدن کرم پودر یا به اصطلاح کیکی شدن لوازم آرایش می شود؟ پاسخ‌های ارائه شده توسط چند آرایشگر حرفه‌ای را بخوانید.

آماده نکردن پوست

وقتی آرایش می‌کنیم، پوست صورتمان مانند یک بوم نقاشی عمل می‌کند که رنگ ها را لایه لایه روی آن نقاشی می‌کنیم. طبیعتا نمی‌توانید یک نقاشی دوست داشتنی را روی بوم ناهموار خلق کنید.

آرایشگران حرفه‌ای به طور مداوم توصیه می‌کنند قبل از استفاده از هرگونه محصول یا لوازم آرایشی، یک برنامه مراقبت از پوست مناسب داشته باشید که این موضوع دلیل خوبی هم دارد؛ برای اطمینان از اینکه پوست شما در روز بزرگ به بهترین شکل به نظر می‌رسد، باید یک برنامه مراقبت از پوست فوق العاده را ماه‌ها قبل از هر مناسبت مهمی مانند عروسی که آینده به آن دعوت شده‌اید شروع کنید.

نحوه آماده سازی پوست، تاثیر زیادی در ظاهر کرم پودر روی صورت دارد. اگر پوست شما دارای برجستگی‌ها و پستی بلندی‌های متعدد ناشی از خشکی و آکنه باشد، یا خشک و کم آب باشد، تاثیر قابل توجهی بر نتیجه خواهد داشت؛ به همین دلیل، استفاده از کرم پودر مناسب پوست باعث می‌شود که به نظر تفاوتی با پوست طبیعی نداشته باشد.

این اقدامات در آماده‌سازی پوست نقش دارند: استفاده از پرایمر و مرطوب کننده با کیفیت بالا.

این نکته برای همه انواع پوست است نه فقط پوست‌های خشک؛ زیرا هر دو محصول به یک دست و مرطوب شدن پوست شما کمک می‌کنند.

خشک نشدن پرایمر

همانطور که توصیه می‌شود برای استفاده از کرم ضد آفتاب صبر کنید تا زمانی که سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها خشک و جذب شوند؛ همچنین باید قبل از استفاده از کرم پودر صبر کنید تا پرایمر شما کاملاً جذب شود. پس از خشک شدن، صورت را دوباره بررسی کنید و در صورت لزوم از پرایمر و مرطوب کننده مجدد استفاده کنید.

استفاده نادرست از کرم‌ها

اگر کرم‌ها را به طور نامناسب استفاده می‌کنید، اثرات مورد انتظار آنها را نخواهید دید. اگر می‌خواهید بیش از یک کرم استفاده کنید، کرم‌های مغذی را روی مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌های مبتنی بر آب بمالید یا پیشنهاد می‌کنیم که از بی بی کرم‌ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم‌ها به طور مساوی در تمام صورت پخش می‌شوند و هیچ ناحیه‌ای بدون پوشش باقی نمی‌مانند.

لایه برداری نکردن پوست

علاوه بر پرایمر و مرطوب کننده، عامل دیگری در اجزای حیاتی وجود دارد که بر شکل نهایی و عدم ماسیدن کرم پودر شما تاثیر می‌گذارد. مهمترین مرحله در برنامه مراقبت از پوست شما، لایه برداری است که هرگز نباید آن را حذف کنید. هنگامی که چربی‌های طبیعی پوست و سلول‌های مرده پوست انباشته می‌شود، کرم پودر به طور موثر روی صورت شما پخش و جذب نمی‌شود.

حتی استفاده از پرایمر و مرطوب کننده کمکی نمی‌کند، اگر به طور معمول صورت خود را لایه برداری نکنید. تا زمانی که مانع روی پوست شما وجود داشته باشد، هیچ لوسیون یا ماده‌ای روی صورت شما احساس راحتی نمی‌کند. مراقب باشید قبل از آرایش و همچنین قبل از استفاده از پرایمر و مرطوب کننده، پوست را لایه برداری کنید تا از ماسیدن کرم پودر جلوگیری کنید.

چندین تکنیک لایه برداری وجود دارد. می‌توانید از برس‌های مخصوص برای لایه‌برداری دستی استفاده کنید یا لایه‌برداری شیمیایی را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

استفاده از رنگ نامناسب

وقتی کرم پودر با رنگ نادرست استفاده شود، کاملاً غیرطبیعی به نظر می‌رسد. کوچکترین مشکلی ایجاد شده در کرم پودر، بسیار سریع آشکار می‌شود.

درک زیررنگ پوست، هنگام انتخاب رنگ کرم پودر بسیار مهم است. به عبارت دیگر، باید تعیین کنید که رنگ پوست شما خنثی، سرد یا گرم است. در انتخاب رنگ کرم پودر وقت بگذارید و عجله نکنید. انتخاب رنگ کرم پودر مناسب نیمی از مسیری است که برای آرایش بی‌عیب و نقص و طبیعی به دست آمده است.

انتخاب محصول اشتباه برای پوست

هنگام خرید کرم پودر، مهم است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید. فرمولاسیون‌های مختلف کرم پودر برای انواع پوست‌های چرب، خشک و نرمال موجود است. اگر پوست شما واقعاً خشک و تحریک شده است از کرم پودر برای پوست خشک استفاده کنید. کیفیت مرطوب کنندگی این کرم پودرها فراتر از حد معمول است.

اسید هیالورونیک به عنوان یک ماده مرطوب کننده، معمولاً در کرم پودرهای مخصوص پوست خشک یافت می‌شود. برای افرادی که پوست تحریک شده دارند، کرم پودرهایی که مایع یا رقیق‌تر هستند، بهتر عمل می‌کنند. پوست شما آسیب‌های متعددی مانند تغییر رنگ، قرمزی، جوش یا تغییر در بافت دیده است که می‌توانید از کرم پودرهای اصلاح کننده رنگ استفاده کنید.

در مقایسه با سایر انواع پوست، انواع پوست‌های چرب به طور طبیعی چربی بیشتری روی پوست خود ایجاد می‌کنند که در نتیجه ممکن است در نهایت براق شود. استفاده از کرم پودرهای براق برای این دسته از افراد توصیه نمی‌شود. برای افرادی که پوست چرب دارند، کرم پودرهایی که ظاهری مات ارائه می‌کنند، انتخاب ایده آلی هستند. ظاهر مات به از بین بردن چربی بیشتر از روی پوست کمک می‌کند.

غلظت بالای کرم پودر

شما احساس می‌کنید که کرم پودر، به دلیل غلظت زیاد یا به عبارت دیگر سنگینی آن تبدیل به کیکی شدن یا ماسیدن کرم پودر می‌شود. کرم پودرهای سنگین، معمولاً اصلاً ضروری نیستند. یک کرم پودر سبک با پوشش متوسط برای استفاده روزمره و همچنین آرایش مناسب برای مجالس اجتماعی و مناسبت‌ها مناسب است. کرم پودرهای سنگین برای کاربردهای آرایش شدید استفاده می‌شود که هدف آن تغییر کامل چهره یک فرد است.

در موارد خاص می‌توان به جای کرم پودر، از مرطوب کننده‌های رنگی استفاده کرد. اگر رنگ پوست سفیدی دارید و فقط می‌خواهید یک رنگ ظریف روی صورت خود داشته باشید، این بهترین گزینه است.

استفاده از مقدار زیادی کرم پودر

از استفاده بیش از حد کرم پودر، در صورتی که پوشش عالی برای شما ایجاد نمی‌کند خودداری کنید. هرچه مواد آرایشی بیشتر روی پوست خود بزنید، احتمال ماسیدن کرم پودر، بیشتر است. یکی دیگر از معایب استفاده از کرم پودر این است که استفاده یکنواخت روی پوست صورت مشکل می‌شود.

اگر می‌خواهید علاوه بر کرم پودر از پودرهای اضافی مانند پنکیک، رژگونه و پودر فیکس کننده استفاده کنید و اگر این مقدار پودر را روی مقدار زیادی کرم پودر قرار دهید، ماسیدن نتیجه‌ای است که به آن می رسید. اگر پوشش کرم پودر شما ضعیف است، به جای استفاده بیشتر، کرم پودر خود را عوض کنید.

کرم پودر نامناسب برای شرایط فرد

شما باید کرم پودری تهیه کنید که مناسب سبک زندگی و شرایط شما باشد. اگر پس از آرایش، پیاده‌روی طولانی یا حتی دویدن را در برنامه خود دارید، کرم پودرهای معمولی ممکن است نتوانند تعریق زیاد را تحمل کنند و ماسیدن کرم پودر امری طبیعی است. برای فعالیت در این مورد باید از کرم پودرهای خاص استفاده کنید.

فیکس نکردن کرم پودر

هر محصولی که بعد از استفاده از کرم پودر استفاده می‌کنید به همان اندازه مهم است که از قبل استفاده کرده‌اید. برای افزایش ساییدگی آرایش خود، پس از استفاده از پودر ثابت کننده آن را استفاده کنید. مقدار کمی از پودر را با یک براش خاص روی قسمت‌هایی از صورت خود که مستعد چربی هستند بمالید و سپس به تدریج روی تمام صورت خود حرکت دهید.

اینستاگرام آروسا

  • فروشگاه آروسا
  • آذر ۱۱, ۱۴۰۲
  • 222 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!