خرید کرم پودر مناسب با پوست شما

خرید کرم پودر مناسب پوست

اولین چیزی که هنگام تلاش برای داشتن یک آرایش زیبا و طبیعی به ذهن می‌رسد این است که در خرید کرم پودر مناسب برای پوستتان به چه ویژگی هایی توجه کنید؟ خرید کرم پودر که مناسب نوع پوست شما باشد، ممکن است به دلیل تنوع گسترده رنگ‌ها و فرمولاسیون‌های موجود در بازار بسیار دشوار باشد.

یکی از ضروری‌ترین لوازم آرایشی برای دستیابی به چهره زیبا و بی‌نقص، کرم پودر صورت است. با این حال، انتخاب نوع نادرست، ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد؛ بنابراین قبل از خرید کرم پودر، بهتر است برای تعیین نوع پوست خود کمی مطالعه کنید. اولین قدم برای داشتن چهره بدون نقص و طبیعی هنگام آرایش، انتخاب کرم پودر مناسب است. برای دریافت چند توصیه مفید در مورد نحوه رسیدگی به این معضل، در کنار ما باشید.

6 نکته ضروری جهت خرید کرم پودر مناسب

هدف از آرایش، زیرسازی پوستی صاف و یکنواخت است که به خوبی روی صورت قرار می‌گیرد، بدون اینکه ظاهری کیکی شکل به نظر برسد. برای داشتن یک آرایش طبیعی، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

نوع پوست خود را تشخیص دهید

شاید مهمترین مرحله در فرمول خرید کرم پودر، تعیین نوع پوست شما باشد. درک نیازهای پوست، اولین قدم در انتخاب کرم پودر ایده آل است. در زیر، کرم پودرهای مناسب برای انواع پوست را به شما معرفی می کنیم:

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، از کرم پودرهای مایع بدون روغن یا کرم پودرهای پنکیک استفاده کنید. این موارد شامل پودرهایی هستند که با جذب چربی به شما کمک می‌کنند تا پوستی مات و صاف داشته باشید. از آنجایی که ذرات خشک موجود در کرم پودرهای حاوی مواد معدنی به جذب رطوبت اضافه و جلوگیری از براق شدن بیش از حد پوست کمک می‌کند، برای انواع پوست‌های چرب نیز عالی هستند.

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید بهتر است از یک استیک مرطوب کننده و خرید کرم پودر مایع بهترین گزینه است. کرم پودرهای با بافت کرمی، قدرت پوشش دهی بسیار خوبی به پوست می‌دهند و پوست را آبرسانی می‌کنند.

پوست مختلط (ترکیبی)

باید توجه داشته باشید که اگر در یک طرف بدنتان لکه‌های خشک و در طرف دیگر لکه‌های چرب دارید، نوع پوست شما مختلط (ترکیبی) است. متاسفانه، شما با مسائل مشترک در هر دو نوع پوست سر و کار دارید. در مورد پوست‌های خشک و چرب بهتر است از هر دو نوع کرم پودر (مخصوص پوست‌های خشک و چرب) استفاده شود و از کرم پودرهایی که دارای چربی زیاد یا نرم کننده هستند مانند روغن‌های گیاهی، پارافین، شی باتر، کره کاکائو، وازلین و اسیدهای چرب  دوری کنید.

پوست حساس

هنگام خرید کرم پودر برای پوست‌های حساس یا مستعد آکنه، باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. بهتر است استفاده از محصولاتی که حاوی عناصر منحصر به فردی هستند که پوست را تحریک می‌کنند، مانند الکل، عطر، اسانس‌ها و رایحه دوری کنید؛ علاوه بر این، از محصولاتی مانند پودر تالک، وازلین و گلیسیرین که شامل پارافین و روغن‌های نفتی هستند، خودداری کنید.


صفحات مرتبط:


تطابق درجه رنگ کرم پودر با رنگ پوست

چگونه رنگ پوست خود را با کرم پودری که انتخاب می‌کنید هماهنگ می‌کنید؟ تست کرم پودر روی فک یا گردن برای یافتن اینکه آیا رنگ آن برای رنگ پوست شما مناسب است یا خیر، بهترین روش است. کرم پودری با رنگ مناسب به جای اینکه شما را روح مانند یا رنگ پریده نشان دهد، رنگ پوست شما را تکمیل می‌کند.

اگر پس از استفاده از آن، پوست شما مانند گچ سفید یا سیاه شود، علامت آن است که کرم پودر را اشتباه انتخاب کرده‌اید. از آنجایی که رنگ پوست در طول سال متفاوت است و ممکن است در قسمت‌های مختلف صورت در نوسان باشد، سعی کنید دو رنگ کرم پودر را در اختیار داشته باشید: یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. از ترکیب این دو رنگ نترسید و اگر در مورد انتخاب خود مطمئن نیستید، ترجیحاً رنگ عمیق‌تری از کرم پودر را انتخاب کنید؛ زیرا رنگ‌های روشن ممکن است، تقلبی و گچی به نظر برسند.

تعیین رنگ زمینه پوست یا آندرتون

در نظر بگیرید که وقتی بدون آرایش به پوست خود نگاه می‌کنید، پوست شما گلوگون (صورتی) یا طلایی (زرد) به نظر می‌رسد. اگر پوست شما پس زمینه طلایی داشته باشد، آندرتون رنگ پوست شما گرم است. اگر صورتی باشد، به احتمال زیاد آندرتون رنگ پوست شما سرد است. اگر دو رنگ پوست شما با هم ترکیب شوند، آندرتون رنگ پوست شما خنثی است.

آندرتون رنگ رگ‌ها، شاخص دیگری برای تشخیص است. اگر رنگ رگ‌ها مایل به سبز باشند، آندرتون رنگ پوست شما گرم است و اگر رنگ آبی یا بنفش باشند، آندرتون رنگ پوست شما سرد است. انتخاب کرم پودر مناسب بعد از تعیین نوع آندرتون رنگ پوست، خرید کرم پودر در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. تشخیص رنگ پوست شما برای خرید کرم پودر مناسب را آسان‌تر می‌کند. اکثر محصولات کرم پودر موجود در بازار دارای برچسب آندرتون گرم یا سرد هستند.

انتخاب نمای نهایی کرم پودر

اگر اولین بار است که از کرم پودر استفاده می‌کنید، شاید اسم نمای نهایی برای شما کمی عجیب بیابید؛ حتی افرادی که برای مدت طولانی از کرم پودر استفاده می‌کنند، ممکن است در مورد نمای نهایی آن مطمئن نباشند. نمای نهایی در واقع به میزان براق یا مات بودن کرم پودر روی پوست بستگی دارد.

بر اساس نمای نهایی، کرم پودرها را می‌توان به چهار دسته اصلی دسته‌بندی کرد: آرایش خیس، آرایش مات، آرایش نیمه مات و آرایش براق. هر یک از این دسته‌ها ظاهر شگفت‌انگیزی برای خود دارند. هرچند که کدام یک برای شما مناسب است، به ترجیحات و البته نوع پوست شما بستگی دارد.

استفاده از نمای نهایی براق و درخشان

به خاطر داشته باشید که اگر از کرم پودرهای درخشان استفاده می‌کنید، باقی مانده آرایش شما باید کاملاً ملایم باشد. از استفاده از سایه چشم براق خودداری کنید و از سایه و رژ لب مات استفاده کنید تا بیش از حد براق و چرب به نظر نرسید.

استفاده از نمای نهایی مات

اگر پوست مختلط (ترکیبی) یا چرب دارید، بهتر است به سراغ یک نمای نهایی مات بروید. پوست شما با منافذ بسته به لطف کرم پودر مات عالی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، اگر درست از آن استفاده کنید، می‌توانید پوستی صاف و طبیعی بدون احساس سنگینی روی صورت خود داشته باشید.

قبل از خرید کرم پودر آن را تست کنید

فراموش نکنید که قبل از خرید از کرم پودر آن را تست کنید. رنگ پوست دست و صورت شما به طور قابل توجهی متفاوت است؛ بنابراین هرگز کرم پودر را روی دست خود امتحان نکنید. به طور ایده‌آل باید از طریق پوست فک یا گردن کمک بگیرید تا نتیجه خوبی را مشاهده کنید.از میان چند رنگ مشابه، رنگ پوست خود را انتخاب کنید و سپس با چند ضربه دست روی خط فک خود رنگی را انتخاب کنید که طبیعی‌ترین به نظر می‌رسد.

مشورت با مشاور محصولات آرایشی را فراموش نکنید

برای خرید کرم پودر به یک فروشگاه بزرگ لوازم آرایشی مراجعه کنید. ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما به توصیه‌های ما توجه کنید. این فروشگاه‌ها معمولا دارای کارشناسانی هستند که می‌توانند به شما در انتخاب کالای ایده‌آل کمک کنند. اکثر این شرکت‌ها از تستر استفاده می‌کنند. برای چند روز، می‌توانید آنها را تحت نورهای مختلف و در آینه آزمایش کنید. علاوه بر این، مشاهده کنید که چگونه انعکاس رنگ کرم پودر در تصویر شما را نشان می‌دهد.

با این حال، اکنون می‌دانید که چگونه بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. هنگام استفاده از کرم پودر باید چند نکته دیگر را هم در نظر بگیرید:

  • خود را با ابزارهای مناسب تجهیز کنید! برای اینکه کرم پودر صاف و یکنواخت در سراسر صورت خود بمالید، از یک اسفنج یا برس‌های گرد با کیفیت بالا که برای کرم پودر آرایشی (با کیفیت بالا) طراحی شده است، استفاده کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده و پرایمر قبل از استفاده از کرم پودر، راز داشتن پوست بی‌ عیب و نقص در تمام طول روز، صرف نظر از نوع پوست شما است.
  • استفاده بیش از حد کرم پودر، یک خطای بزرگ است. کرم پودر را با تمرکز روی نواحی از پوست که نیاز به یکنواختی دارند، به آرامی بمالید. اگر کرم پودر را نازک‌تر و در مقادیر کمتر استفاده کنید، پوست شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  • پس از اتمام آرایش، اسپری فیکساتور را روی تمام صورت خود اسپری کنید تا درخشندگی ملایمی روی پوست شما ایجاد شود. به یاد داشته باشید که انجام این کار باعث می‌شود پوستی بسیار مرطوب و طبیعی به نظر برسد.
  • برای پاک کردن آرایش بیشتر، از پودرهای ثابت کننده استفاده نکنید. به جای آن از ورقه‌های خاصی استفاده کنید که چربی پوست را جذب می‌کند. این محصولات پوست شما را از چربی اضافی و آرایش پاک می‌کنند.
  • از آنجایی که استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بسیار ساده است، برای کسانی که تازه از کرم پودر استفاده می‌کنند و نمی‌دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند، ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده راحت) گزینه بسیار خوبی است.

سوالات متداول

نکات مهم خرید کرم پودر

تطابق درجه رنگ کرم پودر با رنگ پوست
تعیین رنگ زمینه پوست یا آندرتون
انتخاب نمای نهایی کرم پودر
قبل از خرید کرم پودر آن را تست کنید

  • فروشگاه آروسا
  • آذر ۱, ۱۴۰۲
  • 222 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!